Omat kontaktit ovat organisaatiosi omia yksittäisiä kontakteja tai omista kontakteista koostettuja listoja, joilla voit täydentää tiedotteen sähköpostijakeluita.
HUOM! Jos katsot mieluummin ohjeet videolta, pääset siihen alla olevasta linkistä:
VIDEO: Näin luot oman kontaktilistan ja yksittäisen kontaktin
Omia kontakteja hallinnoidaan päävalikon Kontaktit > Omat kontaktit -välilehdellä.
Voit lisätä yksittäisiä kontakteja Omiin kontakteihisi lomakkeen avulla ja liittää ne halutessasi jollekin nimetylle kontaktilistalle.
Yksittäisen kontaktin lisääminen tehdään Kontaktit > Omat kontaktit > Toiminnot > Lisää uusi -painikkeen avulla:
Syötä avautuvaan lomakkeeseen kontaktin Nimi ja Sähköposti ja paina Tallenna-painiketta:
HUOM! Kontakti ei siirry automaattisesti millekään nimetylle listalle, vaan kontakti täytyy käydä käsin ohjaamassa halutulle listalle.
Voit lisätä yksittäisen kontaktin haluamallesi listalle kahdella tavalla, joko lisäämällä sen valmiille listalle tai luomalla lisäyksen yhteydessä uuden listan.
Yksittäisen kontaktin lisääminen valmiille listalle
Tee ensin haku lisättävästä kontaktista:
Valitse lisättävä kontakti ruksaamalla ja lisää se haluamallesi listalle Lisää valitut listalle -toiminnolla:
Valitse Omat listat -kategoriasta lista jolle haluat kontaktisi siirtyvän ja paina Vahvista muutos:
HUOM! Omat listat -kansion sisällön saat avautumaan klikkaamalla pienellä näkyvää harmaata kansiota.
Yksittäisen kontaktin lisääminen uudelle listalle
Voit myös lisätä kontaktin luomalla samanaikaisesti uuden listan.
Tee ensin haku lisättävästä kontaktista. Ruksaa lisättävä kontakti ja valitse Luo uusi lista valituista kontakteista:
Anna uudelle listalle Nimi ja valitse ryhmäksi Omat kontaktit ja paina Luo lista -toimintoa:
Kontaktisi on siirtynyt uudelle listalle:
Voit myös tarkistaa kontaktilistan sisällön klikkaamalla kansion auki:
Useampien kontaktien siirto csv-tiedoston avulla:
Artikkeli: Useamman oman kontaktin lisääminen csv-templaatin avulla